Facebook Liked in Instagram Twitter SlideShare
Jak zwiększyć ROI z uczestnictwa w targach

Jak zwiększyć ROI z uczestnictwa w targach

16 Grudzień 2015
ROI to wskaźnik, który odgrywa kluczową rolę przy każdej większej inwestycji. Szczególnie zauważalne jest to przy tagach, w które firmy inwestując sporą część swojego rocznego budżetu oczekują miarodajnego zwrotu w postaci sfinalizowanych sprzedaży.

Jakie czynniki wpływają na maksymalizację zwrotu z inwestycji?

1. Postaw na lokalizację.

Przy wybieraniu lokalizacji stoiska wystawienniczego na targach powinniśmy się kierować takimi samymi zasadami, jak przy wyborze lokalizacji nowego punktu sprzedaży. Stoisko w atrakcyjniejszej lokalizacji odwiedzi więcej gości niż te zlokalizowane na końcu hali. Należy pamiętać, że stoiska w lokalizacji premium cieszą się największym zainteresowaniem pomimo wyższej ceny. Z rezerwacją takich miejsc nie należy zwlekać do ostatniej chwili, gdyż maleje szansa na dostępność, a ceny również wzrastają.

2. Przygotuj się.

Faktem jest, że większość uczestników i dziennikarzy odwiedza targi z konkretną listą wystawców, których chcą odwiedzić. Biorąc to pod uwagę, firmy już na dłuższy czas przed rozpoczęciem targów powinny zacząć działania promocyjne tak, aby w rezultacie przyciągnąć do stoiska jak najwięcej osób. Większość spotkań na stoisku targowym powinniśmy już mieć zaaranżowanych przed rozpoczęciem samego eventu. Targi trwają zazwyczaj tylko trzy dni, natomiast działania marketingowe, aby były skuteczne, powinny wykraczać poza tę ramę czasową.

3. Nie sprzedawaj.

Ludzie lubią kupować, nie lubią natomiast, kiedy im się sprzedaje. Zamiast prezentowania wyuczonej regułki sprzedażowej, porozmawiaj z klientem, wejdź z nim w interakcje i dowiedz się, czego potrzebuje. Goście targów szukają nowych ciekawych rozwiązań, dlatego prezentując swój produkt skup się na tym, co wyróżnia cię spośród konkurencji. Zapytaj klienta, czy w przeszłości korzystał z twojego produktu i wysłuchaj jego opinii. Jeśli informacja zwrotna, którą otrzymasz będzie negatywna postaraj się, aby klient opuścił stoiska z pozytywnym wrażeniem.

4. Kolekcjonuj dane.

Najprostszym sposobem kolekcjonowania danych o odwiedzających stoisko jest zeskanowanie ich wizytówek, jeśli organizator umożliwia taką funkcjonalność. Dzięki zeskanowaniu wizytówek natychmiastowo dowiesz się, kim jest osoba odwiedzająca stoisko i jak się z nią komunikować. Inną formę komunikacji przyjmiemy, jeśli gość okaże się być naszym dotychczasowym klientem, dyrektorem dużej korporacji czy przedstawicielem konkurencyjnej firmy, dlatego tak ważnym jest, aby od samego początku znać dane personale uczestnika.

5. Nie zapominaj o follow up.

Follow up to jeden z najważniejszych elementów, na którym powinniśmy się skupić zaraz po skończonych targach. Niestety wiele firm zapomina o tym bądź przeprowadza follow up w zupełnie niewłaściwym momencie. Aby temu zapobiec powinniśmy kolekcjonować jak najwięcej danych, zbierać wizytówki od naszych odwiedzających i robić notatki. Profesjonalnie wykonany i we właściwym momencie follow up znacznie zwiększa szansę na sfinalizowanie sprzedaży.

Skontaktuj się z nami
Zostaw swój numer, oddzwonimy - pole opcjonalne
Telefon Jakub Folczak
+48 883 088 308
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.