Facebook Liked in Instagram Twitter SlideShare
Jakie wskaźniki używane są do oceny efektywności targów?

Jakie wskaźniki używane są do oceny efektywności targów?

17 Grudzień 2015
Wielu wystawców szuka realnych wskaźników, które pomogą mu zmierzyć efektywność wystąpienia na targach. Dostępnych jest wiele miar, które pozwolą na oszacowanie efektywności uczestnictwa w targach, jednak każdy wystawca powinien wypracować swój własny zestaw wskaźników, który jest adekwatny do charakteru prowadzonej przez niego działalności. Do kompleksowej oceny uczestnictwa w targach należy również wliczyć elementy wizerunkowe tj. wzrost świadomości marki wśród klientów, które nie są łatwo mierzalne, natomiast w dłuższej perspektywie przynoszą zwrot z inwestycji.

Jakie wskaźniki używane są do oceny uczestnictwa w targach?

    •    średni czas spędzony przy każdym stoisku - stosunek liczby godzin spędzonych na targach do liczby odwiedzonych ekspozycji (average time spent at exhibit)
    •    natężenie ruchu w czasie trwania targów - liczba gości targowych przypadająca na 100 mkw. powierzchni (traffic denisity);
- wskaźniki określające skuteczność oraz efektywność udziału w targach (exhibit effectiveness indicators):
    •    procent zwiedzających, którzy zatrzymali się przy stoisku i pamiętali o tym w okresie 8-10 tygodni po zakończeniu targów (memorability)
    •    liczba dokonanych transakcji sprzedaży, wynikająca z kontaktów nawiązanych z potencjalnymi klientami podczas trwania targów (sales generated from leads)
    •    koszt przyciągnięcia jednego zwiedzającego - stosunek całkowitego kosztu udziału w targach oraz liczby gości targowych, którzy odwiedzili stoisko (cost per visitor)
    •    koszt pozyskania informacji o potencjalnym kliencie - stosunek całkowitego kosztu udziału w targach oraz liczby zwiedzających, o których zdobyto informacje (cost per lead generated)
    •    koszt pozyskania jednego zamówienia, będący stosunkiem całkowitego kosztu udziału w targach do liczby zdobytych zamówień (cost per order)
    •    krótkoterminowy zwrot z inwestycji ROI (short-term return on investment) - stosunek przychodu uzyskanego z zamówień złożonych podczas trwania targów do całkowitego kosztu wystąpienia targowego.

Skontaktuj się z nami
Zostaw swój numer, oddzwonimy - pole opcjonalne
Telefon Jakub Folczak
+48 883 088 308
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.