Facebook Liked in Instagram Twitter SlideShare
Problematyczne targi

Problematyczne targi

11 Grudzień 2015
Zakup stoiska na targach branżowych to dla wielu firm stały element w rocznym planie marketingowym. Efekty takiego przedsięwzięcia mogą być całkowicie różne i zarówno od wystawcy, jak i organizatora zależy, czy jego potencjał zostanie maksymalnie wykorzystany. Z jednej strony uczestnictwo w targach zdaje się być najlepszą okazją do spotkania w jednym miejscu i w określonej przestrzeni czasowej potencjalnych klientów, którzy realnie mogą być zainteresowani oferowaną usługą bądź produktem. Drugą stronę uczestnictwa należy rozpatrywać w kategoriach wyzwania. Wystawca angażuje duże zasoby finansowe w wynajęcie stoiska. Kluczowy dla niego jest więc zwrot z inwestycji. Jak? Pozyskując leady, które w perspektywie czasowej przełożą się na wartościowych klientów. Targi to miejsce, w którym wystawcy konfrontują się z konkurencją., a Wśród dużej liczby osób odwiedzających stoisko wystawowe trudno zidentyfikować klienta, który jest skłonny dokonać decyzji zakupowej. Dużą Kluczową rolę w odpowiadaniu na zapotrzebowania wystawców odgrywa organizator targów. To, jaką zapewni infrastrukturę sprzedażową czy wystawca wpływa na o, czy wystawca osiągniecie satysfakcjonującego zwrotu z inwestycji.

Jakie czynniki determinują niski poziom zwrotu z inwestycji?

 

1. Brak follow-up.

Brak kontynuacji komunikacji z uczestnikami targów to problem, który bywa niedostrzegany przez niektórych wystawców, jednak staje się kwestią problematyczną dla samych zainteresowanych, czyli potencjalnych klientów. Jak pokazał rezultat ankiety wykonanej przez Bartizan Connects na 337 uczestnikach targów, zdecydowana większość jest zawiedziona brakiem kontaktu ze strony wystawcy po evencie. Co ciekawe, aż 9% badanych winą za taki stan rzeczy obarcza samego organizatora targów. Adfairs to jedyne mobilne rozwiązanie na rynku globalnym, które dostarcza wystawcy spersonalizowane leady oraz monitoruje jego zainteresowanie ofertą, tak aby w odpowiednim momencie przypomnieć wystawcy o zainicjowaniu follow-up.

 

2. Chaos informacyjny.

,,Wyróżnij się albo zgiń”' - ta sentencja determinowała pracę marketerów jeszcze kilka lat temu. Aktualnie, w erze spersonalizowanej komunikacji, kluczem do sukcesu nie jest zwrócenie uwagi, jak największej liczby osób, ale podsycenie zainteresowania produktem bądź usługą tych osób, które mogą stać się potencjalnym klientem. To stanowi wyzwanie przede wszystkim dla organizatora targów, który zarówno wystawcom, jak i uczestnikom targów powinien dostarczyć narzędzie, za pomocą którego każda grupa zapamięta z eventu tylko to, co dla niej istotne.

 

3. Drukowane materiały.

Współcześnie każda firma w różnym stopniu stara się podążać za słusznym trendem ochrony środowiska, a przede wszystkim ochrony lasów. W tym celu firmy ograniczają wysyłkę drukowanych faktur na rzecz elektronicznych bądź umieszczają w sygnaturze e-maila informację o rozważeniu potrzeby jego wydruku. Branża targowa, jako jedna z nielicznych zdaje się być odporna na ,,zielone'' trendy”. Corocznie wystawcy drukują miliony ton materiałów reklamowych, które trafiają do rąk uczestników targów, aby często powędrować do kosza na śmieci. Rozwiązaniem jest przeniesienie zasobów reklamowych do strefy online. Zaimplementowanie na targi mobilnej aplikacji Adfairs umożliwia wystawcom prowadzenie bezpośredniej komunikacji promocyjnej i sprzedażowej z odwiedzającymi targi, co redukuje potrzebę wydruku materiałów reklamowych przyczyniając się nie tylko do ochrony środowiska, ale również do znacznych oszczędności.

 

Skontaktuj się z nami
Zostaw swój numer, oddzwonimy - pole opcjonalne
Telefon Jakub Folczak
+48 883 088 308
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.